tisdag 18/7

För ett tag sen var det en person som gjorde ett korkat uttalande i form av nånting sånt här "Det här låter kanske dumt för er ( mig och pappa K)  när jag tycker att jag får lite pengar när jag får " också sa personen hur mycket denne skulle få i lön. Och med det antyder då denne att jag och K har det dåligt ställt. Det har stört mig så oerhört mycket sen det sas. Visst, man är inte den tätaste men vi har å andra sidan inga onödiga lån och tar aldrig nånting på kredit. Vi har målat om huset, gjort om övervåningen köpt ny kamin och saker så vi ska renovera köket och det har vi sparat ihop till och under tiden får man leva där efter. Så enkelt är det, samtidigt som vissa andra ska visa sig ha så mycket pengar och lever livet men då dom egentligen har skulder upp till örornen och inte äger en pinal i huset.  TAACK då har jag fått det ur världen!!!

Har jobbat hela dagen, slutade 18 och hann bara vara med Neo drygt 2 timmar innan det var dax för han att göra kväll. Älskade lilla barn att man kan älska någon så mycket, det är helt otroligt!

Sitter och väntar på K som slutar kl 9, har tänt ljus och det är sååå mysigt! Tråkigt att det börjar bli påtagligt att sommaren har gjort sitt för i år, vilken sommar förresten? Totalt värdelös om ni frågar mig! Nåja, mysigt i alla fall då man kan tända ljus och göra mysigt så här på kvällen :)

Hittade ett gamalt kort igår, det bevisar verkligen att tiden går fort!
Avslutar med den.
Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Farmor!

Lilla gumman....bry dig inte om vad "vissa personer" säger.Det finns annat än pengar man kan vara rik på o det har ni massor av. Att ni sen sparar till allt ni gör ska ni vara stolta över.All heder åt er.Kramar

2009-08-19 @ 07:27:08
Postat av: Anonym

Ja jag håller med farmor..Im so proud of you guys..kram kram

2009-08-19 @ 20:27:21
Postat av: Jenny

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Det var inte längesen jag och min mor pratade om samma sak, hur en del har de nyaste prylarna och nyaste bilarna men i själva verket är dom nedgrävda med skulder och lån! En del vill bara att det ska SE bra ut, att man har de "rätta" sakerna m.m. Tro hur lyckliga de är och hur de mår när de går å lägger sig på kvällen....



Trevlig helg :)

kram

2009-08-21 @ 18:12:37
URL: http://jen81.blogg.se/
Postat av: Elin

Wtf! När tänkte du blogga nästa gång då? Och när tänkte du komma och hälsa på nästa gång då? När tänkte du lägga upp nån ny bild på pojken nästa gång då? När tänkte du dricka kaffe med mig nästa gång då? Ja du fattar att jag vill något med det här va?



Tusen puss, hälsa Papa Key och lilleman!

2009-09-10 @ 21:47:43
URL: http://lady.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0