Myskväll med fingerfärg..

Lägger upp lite bilder från ikväll. Har haft så mysigt aå :)
Molly sover här i natt, det är bara att hoppas på att det blir lugn och att det inte blir någon dominieffekt då någon av dom vaknar och vill ha välling. Tur dom ligger i olika rum så man kan försöka vara lite smidig och lyckas göra den ena nöjd utan att få den andra att vakna :)
Nåja, det återstår att se :)

Diesel ligger nere och trynar under trappan, tror Alva tycker det är roligt med en hund i huset igen :)






























Värt att tänka på..

Neo sover som sagt hos mormor och morfar i natt. I och med det så har jag ovanligt mycket dötid och det resulterar i extremt mycket tid vid tv/dator samt två blogginlägg på en och samma dag! Körs i take hörrni :)

Det var en sak som slog mig tidigare idag, kommer inte ihåg den "utlösande faktorn". Men vad dum och enspåriga endel männiksor är. Hur ofta har man inte hört någon säga "Hon/Han är osäker på sig själv" Då, ofta i sammanhang med nånting negativt.
Om någon ser annorlunda ut, klär sig extremt eller beter sig aningen annorlunda. Då är alltså den personen osäker på sig själv?

MEN då är min fråga, kan inte personen i fråga vara på det sättet JUST FÖR ATT den är SÄKER på sig själv? För en trygg person kan ju bete sig, klä sig och uttryka sig själv precis som den vill, när den vill?
Det är väl inte någon annans uppgift att peka ut någon som osäker? Osäkerheten sitter väl ändå i kroppen och knoppen och inte på kläderna?

Såna där saker kommer upp i mitt huvud titt som tätt...

Antar att det är all denna dötid som gjort att funderingarna sätts i spinn.

Nu kikar vi på Spårlöst.

Nockad, fattig och rastlös!

Höll på att bli nockad av snöflingorna förut då vi gick ner på affären, dom var verkligen stora. Fick en precis över ögat och blev för ett par sekunder blind ;)  Neo åkte snowracer men vagnen fick följa med, utifall att liksom. Och tur var väl det för då vi kom ut på ICA så ville han inte åka "skoter" längre. Han ville sitta i vagnen med nallen och nappen.

Var egentligen meningen att vi skulle ner till stan och handla idag, men så blev icke fallet. Jäkla tur att jag inte bokade klipptid! Nåja, det är mänskligtr att fela, men jag kan inte hjälpa att jag blir irriterad!
Vi får hoppas på bättre lycka imorgon. Neo har nämligen följt med mamma hem och ska sova där i natt. Han tycker det är tråkigt att vara med då vi storhandlar, blir lätt rastlös den unge herren :)

Vad gör man nu då? Det blir så satans tomt då inte Lilleman är hemma...Hur gör man? Vad gör man? VAD GJORDE MAN INNAN NEO FANNS??! Haha...

Ska sätta igång med maten, strips med lövbit och b-sås. Fint skit!
Ha en fortsatt bra dag :)


Mysig dag, vattkoppor och inköpslista!

Oj vilken skön dag vi haft idag.
Molly kom vid halv 11 tiden. Kort därefter var vi påklädda och utanför dörren allihopa, redo för att åka SNOWRACER. 
För Neo är det mer än en simpel snowracer, för honom är det EN SKOTER, and that´s it. Ingen får komma och säga nånting annat :)
Gick en lång sväng över åkern och vidare ut över isen. Solen kikade fram och det var verkligen super skönt väder!

Man blir inte brydd längre då Neo får nya prickar då och då. Man lägger liksom inte märket till om det kommit EN till, han har ju så många. MEN igår såg jag en som blivit som en blåsa. Inte nog med det, idag har han fått två likadana till. VATTKOPPOR!! Jajjemen, det kan inte vara något annat. Molly har haft och dom träffas rätt ofta.. Men då det är över så har han iaf det överstökat.

Imorgon bär det av till stan för lite shopping, i och med det ska här skrivas en inköpslista, en lååång sådan!


Bilder från idag













Fan!!

Jag känner bara fan fan fan fan!! Prickarna på Neo är sakta men mycke säkert på väg tillbaka. Jag blir så ledsen då man tar av han tröjan och ser mer och mer prickar för varje gång. Det gör ont i mig för jag vet hur jobbigt det är för Neo. Han kliar sig tills han blöder, magen är redan full med ärr.
Jag vet seriöst inte hur många läkarbesök vi gjort men många är det men ändå inget svar på vad det kan vara.

Förra veckan var vi ner på Hud i stan, och jag kan nästan sätta min högra hand på att Neo aldrig vill träffa en läkare igen. Hon tog nämligen fram en nål och stack in i prickarna för att hon "skulle få ut nånting". Hon gick från prick till prick men fick inte ut nånting. Neo grinade hysteriskt och mitt mamma hjärta gick sönder. Då hon petat klart var både Neo och Kicken genom svettig. Neo gick och tog på sig stövlarna och öppnade dörren, han hade fått nog och det förstår jag. Min älskade lilla vän!

Så hur vi ska få honom att vilja gå in till en läkare igen, det är för mig en gåta...


God morgon, igen..

Usch vad seg man blir då det är så här kallt ute! Skulle kunna sitta i soffan under täcket med en bra bok hela dagen.. Men jag ska iväg och jobba om ett par timmar. Vilket iofs inte är så illa pinkat det heller.

Markus ringde igår och frågade ifall jag ville jobba några dagar åt han, efter det så ploppade det upp en hel del arbetsdagar den kommande veckan. Jobbar 9 dagar i rad, med start idag :) Yeeejj!!

Sitter i soffan med en kopp kaffe och lyssnar på NRJ, som förövrigt är en riktigt dålig radiokanal... Mycket dålig!! Vet inte hur man byter!! tss..

Ska nog åka upp till Ånge en sväng och hämta en spjälsäng till Casper snart. Men först lite frukost!

Ha det fint! :)



God morgon!

Vi tog oss lite sovmorgon idag, det är inte ofta! Vaknade klockan 8 av att Neo hämtat TV dosan och la den mot mitt öra som en telefon. Bara att masa sig ur sängen och komma ner till en 15 grader varm nedervåning, brr!! Fixade gröt till Neo och klädde på mig. Sen bar det iväg på dagis. Han var inte så där pepp som han brukar, han var mer allvarlig idag än vad han var igår. Annars brukar han ju hinna vakna till liv lite mer innan det är dax för dagis, kanske var det. 

Idag ska här eldas, termometern visar - 25!!
Jag som trodde att det skulle vara lite mildare några dagar till, men inte det.

Ska ringa Marie och höra ifall hon är sugen på ett kopp kaffe och lite skitsnack :)


Snowrace-åkning









"Neo, kan du flina?"


Men är det sant?:)

Ja, det är sant! Jag bloggar för första gången på evigheter...
Det har gått så lång tid så jag vet inte vart jag ska börja?

Här i Visslandsdalen är allt sig likt. Neo är på dagis idag, första dagen efter sitt jullov som han haft sen 17 december.
Har varit mysigt att ha honom hemma på dagarna men jag tror han har saknat dagis en skvätt. Imorse då vi skulle lämna honom sprang han iväg och började leka direkt. " . Neo, nu ska mamma och pappa åka" då sprang han till soffan och kollade ut genom fönstret redo för att vinka hej då :) Sötonge!!

Senare idag kommer "omma" och "boffa" hit och äter middag. Det blir fiskgratäng, simpelt men det får duga åt herrskapet :)

I helgen kommer Henke och Casper upp :) Ska bli skoj. Sist Casper var här så låg han i Neos gamla babysitter, gjorde inte så mycket väsen av sig. Men nu är det nog andra bullar. Känner jag Neo rätt så kommer det vara full fart från morgon till kväll ;)

Har fått mig en ny dator :) Satt ju som fint nu då när min gamla dator bara så där en dag brann!!! Ajajaj..
Kan även tillägga det att min mobiltelefon även den sagt upp sig och TV i vardagsrummet likaså. Vilken kanon start på det nya året :)

Är iaf super nöjd med min lilla minidatorn, nu jäklar ska här bloggas :D




RSS 2.0