Tisdag 29/9

Utslagen, ja det är precis så jag känner mig. Jag tror jag vet varför, Neo och jag tog nämligen sovmorgon imorse och jag kan ha sovit en gnutta för länge. Jag är inte van och därför är mer slö än vanligt.

Vi har iaf varit på myspys nu på förmiddagen. Neo, den lilla klätterapan var mer uppe på borden och stolarna än på golvet. Han lekte dock med Levi ett tag men han var snabbt uppe på högre höjder igen. Vad är det egentligen som är så fascinerande med att klättra. Jag får hjärtat i halsgropen varje gång han sätter i gång med sina klättringinsattser, han själv tar det piano och tycker att han fixar biffen helt utan problem. Min lilla tuffing.

Igår var det fullt upp hela dagen.
Startade med att åka till ånge och fika med momma. Sen vidare hem och fixa middag tills pappa K kom hem.
Efter middagen åkte vi till skogen och tog en promenad med Cross.
Sist men inte minst så avslutade vi dagen hos familjen J, men i väntan på att dom skulle komma hem åkte vi till Vikbron och kikade.

Passar på att lägga upp lite bilder innan Lillen vaknar.


Fika med momma









Skogspromenad












Vikbron









Måndag 28/9

God kväll!
Jag tänka sälja lite grejer och jag börjar med att lägga ut dem i bloggen och se ifall någon är intresserad.


Didriksons Koala Suit
Stl 70

Nypris 599:-
Köp den för 350:-
I och med att Neo mestadels satt i vagnen förra vintern så är overallen i kanonskick.




Lindberg Vintertossor
Nypris 300:-
Köp dem för 100:-
Tossorna är i bra skick. 

400:- för båda delarna :)




Beanie från Born to love
stl 6-12 månader
Nypris 200 :-
Köp den för 75:-
Perfekt höstmössa i bra skick.


Är ni intresserad så skriv en kommentar med Namn och Mail så fixar vi resten där ifrån.

Kram så länge


Söndag 27/9

Kort inlägg, trött och behöver en gnutta sömn!
Efter jag slutat idag så for vi till stan, jag och pappa K.  Blev lite ändring i planeringen så Neo var hemma med momma istället för att vara hos fam J. Men det gick ju lika bra de, momma ligger nämligen högst upp på favvolistan, moffa ligger nog och trängs där uppe på förstaplatsen han med.

Handlade mat och sånt där nödvändigt som man måste ha för att klara vardagen :)
Pappa K fick sig ett par nya brallor och Neo ett par vinterkängor.

I veckan fick Neo en ny höstjacka, snygg och rejäl. Precis som min lilla son ;P Inte vidare billig men snabb leverans, haha om man nu kan prioritera det? Men finns det något värre än att gå och vänta på det man beställt ska dimpa ner i postlådan? Svar NEj, så imorgon hoppas jag på att tröjan jag beställt kommer - hoppas hoppas!!

Länkar finns under bilderna!



Jackan från Po.p




Tröja Nova Star




Vinterstövlar Kavat



Lördag 26/9

Jag har hittat en inspirationskälla, den är bra. Den är så himla bra. Vad eller vem det är tänker jag inte yttra mig om, så det här var bara en ointressant notis för er kära vänner.

Det råder lite förvirring i detta hus just för stunden. Jag är inte förvirrad, inte någon annan heller för den delen. Nej, utan det är hela situiationen som är det. Jag befinner mig nämligen i gästrummet och ska spendera denna lördagsnatt här. Kicken ska spendera den nere i soffan. Nu kanske Du är förvirrad.
Så här ligger det till, jag har läst någonstans att tvättar man inte täcke och kudde då och då ( har nu glömt hur ofta man skulle göra det så vi använder oss av tiden "då och då") så kan det bildas svampar i dom. Så i dag är det "då och då" hos oss. Vi har (Pappa K) tvättat våra täcken, kuddar, överdrag till bäddmadrassen och allt sånt där. I och med det dåliga torkvädret så är dom inte riktigt torra än. Därför har vi varit tvungna att sprida ut oss under natten. Alla utom Neo, han sover sött i sin egen säng.

I morgon vankas jobb, dock bara till kl 14 sen bär det iväg till stan för lite shopping. Neo ska vara hos fam J under tiden, kändes bäst att göra så. Vad är det för nöje för han, först bil sen vagn sen bil sen hem och sova. Ne jag lyssnar på mitt mammahjärta. Fam J it is.

Nu ni kära vänner är det natten även för mig!

 



fredag 25/9 del 2

Alldeles nyss slog det mig att Jäklar så fort tiden går! Jag tänker den tanken minst 2 gånger om dagen. Men det är inte så konstigt, tiden rent ut sagt flyger ju iväg.
Förut, innan Neos tid märkte jag det knappt men nu så här mitt uppe i mamma livet så tänker jag som sagt på det x antal gånger varje dag. 
Det var inte länge sedan Neo låg i sin säng och genom att sträcka upp sina armar, som förövrigt var så korta att dom knappt nådde över huvudet, visade att han inte ville ligga ner längre. Nu förtiden så använder han sig av lite mer högljuda protester än så.

Ja det var väl det jag villa få ur mig för stunden.

På återseende!

Neo & Moffa



Fredag 25/9

Vad är det med facebook egentligen? Så fort jag slår upp datorn så skriver mina fingrar adressen dit och loggar in, innan man ens hunnit blinka. I´m hooked sen långt tillbaka men jag kan inte i min vildaste fantasi förstå VAD det är som gör mig fast?

Kvart i nio lämnade jag Neo på dagis. Han är ledig idag men det är fotografering på schemat och det kan han inte missa. Så kvart över tio är det dax att hämta min nyfotatde kille igen. I dörren på dagis möttes vi av små flickor, finklädda upp till näsan och spännen i håret. Neo var som vanligt snygg utan några överdrivna uppiffningar, okej jag kammade håret på han.
Han har visserligen inte så mycket hår, men det som finns där på det lilla söta huvudet blev kammat. Sen drog han på sig mössa och på dagis när mössa åkte av syntes inga spår av någon kammad frisyr.
Dock var MÖSSFRILLAN ett faktum!
Det gör inget, det där är Neo, lite spret och någon tåt som står ut här och där, världens finaste lilla lintott :)

Ne, nu ska jag planera middagsmaten sen ringa min kära mor för en update!



Neo & Molly


Onsdag 23/9

Gud, det märks ju långa vägar att man är av det kvinnliga könet. I skrivande stund gör jag flera olika saker helt utan vidare ansträngning. Jag skriver (logiskt), jag tjatar på Cross som står i fönstret och morrar åt nånting utanför att hon ska sluta (buskarna, träden el dyligt), jag eldar, dricker kaffe, spelar in Idol och slänger då och då ett öga mot tv och ett öra upp mot Neos rum, piece a cake ;)

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen på möte, sen åkte jag för att träffa mamma en sväng innan det var dax att hämta lillen på dagis.
Väl hemma kom Elin och Rocky på besök :) Rocky the fighter, hah han är så söt!
När dom åkt tog jag Neo och Cross en promenad, skönt!
På tillbakavägen lämnade vi av Cross hemma och fortsatte upp och shell och hyrde film :) "Surfs up" till Neo och "Dumpa honom" till mig och Kicken. Som jag apropå romantisk komedi, kommer få se ensam.
Samma visa varje gång jag hyr film, visst dom kanske är lite girly, MEN jag tycker om såna filmer :)

Bilder..



Innan Neo vandaliserar blommorna som är död sen en tid tillbaka..


Nu börjas det..

Oj! Fulla handen med blommor + rötter + jord, hur gick detta till?


Var bara tvungen att stoppa ner handen ;D


Ne-Yo och Rocky Balboa


Det här är Rocky! Ser ni? Om ni kisar ser det ut som en räv.


En ego bild. EN! Jag brukar inte men jag kände att det var på tiden :)


Fredag 18/9

Jag har nånting jag måste få ur mig..

Jag förstår mig inte på personer som kan njuta och vara nöjd med sig själv då dom på ett eller annat sätt "går över gränsen" med en person som är upptagen. Visst, den "upptagna" har ju också ett finger med i spelet men det är en annan historia och ska jag dra den så kommer jag fortfarande sitta här klockan 8 imorgon bitti och skriva. Åter till saken..
Vad är det för nöje att förstöra för andra? Det är inte bara förtroendet för personen i fråga som försvinner till det näst intill obefintliga utan det är förtroendet för folk överhuvudtaget. Varför jag har detta i mina tankar är för att jag såg någon tidigare idag som är precis sån. En dummis...
Haha, nåja.. nog om det.

Neo sover hos momma och moffa i natt för imorgon är det städdag i Vissland. 14 fönster ska putsas, insidan - utsidan och imellan. Man kan nästan säga att jag ska putsa 42 fönster. Pjuuh, jobbigt det känns helt plötsligt. Sen så är det storstädning av hela huset, HELA! Varenda liten vrå ska vara skinande ren innan kvällen. För då gott folk ska vi iväg på kalas :)

Idag har vi haft något av en naturdag. Jag Neo och Cross tog med oss morfar ut i skogen. Neo gick och gick och gick och sen gick han lite till. Nästan som om han skulle vara 2 år :) Jag var lite rädd för att det skulle titta fram en björn under våran vistelse i skogen så jag gick mer eller mindre stridsberedd från de vi klev ur bilen tills dess att vi klev in i den igen. Hej och hå, harigare mamma får man leta efter :)

Nej nu har ni fått lite av varje att läsa så jag ska väl ta och tacka för mig :)
Ha en bra fredagkväll.


Nedan följer några bilder på min älskade gobit, tycker om att knäppa kort på han och läser ni bloggen får ni f*sen ta det ;D

































Onsdag 16/9

Så där, då har denna dag snart nått sitt slut.
Jag, Neo och Cross har spenderat dagen i Ånge, hos mamma och pappa. For även en sväng till faster och fick oss lite fika och en trevlig pratstund.

Vi har träffat några kossor, alltså bokstavligt talat. En del kossor är ju faktist riktigt söta med deras långa tungos och stora klotögon :) Kanske skulle skaffat en som sällskap till Cross, svar nej.
Neo var väl inte så där överdrivet imponerad av dem istället hade han ögonen på en gräsklippare som stog en bit bort. Grabbar... ;)
Under tiden Neo sov lunch for jag och pappa på leksaksaffären, fanns inte det vi var ute efter så istället blev det en blå traktor och fingerfärg.
Tänkte måla med fingerfärgerna efter vi ätit middag men istället byggde moffa en bilbana som blev center of attention istället. Små nervös för att få ommålat kök mån tro? :)

Väl hemma var Neo så trött så det blev jamas och välling nästan på en gång. Innan det var dax för sängen så pratade han med pappa K i telefon en snabbis och sa god natt.

Imorgon ska vi på myspys sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda!

På återseende, tjopp tjopp




Kossan, Mamma och Neo




Neo och Kossorna




Mamma matar kossa




Den här var en sötkooo





Ser ni vad fort han kör :D





Pussgurkan min!





Hoppade även lite studdsmatta










Söndag 13/9

Nu ska jag blogga lite. Det är väl på tiden va?
Mest Elins komentar som gör att jag känner mig mer eller mindre tvingad ;)
Jaha, vad har senaste tiden haft att erbjuda? Jo ni det ska jag tala om. För det första så har jag blivit av med min mobil, inge vidare. ALLA kort och nummer är borta, gone with the wind. Har därför nergraderat mig en smula och använder mig nu av min fars gamla z550i. Kameran suger balle men den får duga. Om ni kisar lite kanske ni kan skymta vad korten föreställer.
För det andra så är jag mer eller mindre arbetslös!! Suger mer balle än mobilkameran kan jag lova!

Idag har vi varit och firat Moppan som fyller 1 helt år imorgon. Stortjejen.
Neos stortjej, han är inte längre lika rädd för henne som han var förut. Hon ska krama han så hårt och ibland händer det att dom far i golvet med en smäll. Eller så får han sig en snyting bara för att. Livets hårda skola, inte lätt o ha flickvän i så låg ålder ;) Men som sagt så har han lärt sig hantera hennes hårda tag och går oftast två steg bort om hon kommer för nära. Sötunge!

Igår var vi i Ånge och träffade mamma och pappa som nyss komit hem från utlandet. Känns som att dom varit borta i en evighet. Har saknat dom såå mycket. Men dom hade haft det bra och det är dom värd :)

Avslutar med några bilder från idag. Ni får helt enkelt ha överseende med den dåliga kvallan ;D


MollyMolly :)


Neo och visselpipan



Neo och Molly


Vettefan vem det här är..


..och inte det här heller :)
 

RSS 2.0