Värt att tänka på..

Neo sover som sagt hos mormor och morfar i natt. I och med det så har jag ovanligt mycket dötid och det resulterar i extremt mycket tid vid tv/dator samt två blogginlägg på en och samma dag! Körs i take hörrni :)

Det var en sak som slog mig tidigare idag, kommer inte ihåg den "utlösande faktorn". Men vad dum och enspåriga endel männiksor är. Hur ofta har man inte hört någon säga "Hon/Han är osäker på sig själv" Då, ofta i sammanhang med nånting negativt.
Om någon ser annorlunda ut, klär sig extremt eller beter sig aningen annorlunda. Då är alltså den personen osäker på sig själv?

MEN då är min fråga, kan inte personen i fråga vara på det sättet JUST FÖR ATT den är SÄKER på sig själv? För en trygg person kan ju bete sig, klä sig och uttryka sig själv precis som den vill, när den vill?
Det är väl inte någon annans uppgift att peka ut någon som osäker? Osäkerheten sitter väl ändå i kroppen och knoppen och inte på kläderna?

Såna där saker kommer upp i mitt huvud titt som tätt...

Antar att det är all denna dötid som gjort att funderingarna sätts i spinn.

Nu kikar vi på Spårlöst.

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag håller med dig!



Min uppfattning är att de flesta någon gång i sitt liv behöver uttrycka sig ex. med avvikande kläder, smink eller liknande. En del hittar sig själv- andra inte. Om någon ser annorlunda ut, och kanske skiter i allt vad mode heter så är det inte alltid på tal om osäkerhet, utan en person med tillräckligt med självkänsla för att våga vara annorlunda =)



Vissa kanske tycker det ser hemskt ut, om vi tar klädval som ett exempel- fine! Låt den personen klä sig så, du slipper...



Jag skulle tro att i vissa fall är det personerna som uttrycker sig i stil med; "hon/han är osäker på sig själv" och kommenterar hur någon ser ut, kanske i själva verket skulle vilja våga göra det själv...Det kanske är den personen som är osäker?



En person som du säger är trygg i sig själv bör ju inte bry sig om hur andra är...



(hittar hit via Jenny E)



2010-02-14 @ 10:49:21
URL: http://tinaz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0