Tjolahopp!

Jag tänkte inte träna idag, tänkte ta en sån där vilodag som det så fint heter. Nu på kvällskvisten fick jag lite dåligt samvete, just för att jag inte tränat.
Gymmet stönger 20.00 så dit var set ingen mening att gå och ute är det kallt och mörkt, bara tråkigt liksom. Nä istället drog jag igång Organic crosstraining med Blossom Tainton. Vad i helsingland är hon för dunderbrutta egentligen?
-''Det ser inte så jobbigt ut om man kollar på hon'', sa Kicken och syftade på Blossom som flinade sig igenom övning efter övning. Medan jag kämpade med att stå upp, rödare i fejset än en övermogen tomat redo att sprängas! Kan i alla fall somna med gott samvete.

Jag och Neo var och fikade med fina Emelie idag. Passade på att ta en promenad i det kanon fina vädret. Allt gick som på en dans tills vi skulle åka hem, Neo bröt ihop, han skulle ju vara kvar hos Emelie! Och där stog jag, för stunden världens sämsta mamma, i vägen för den lille herrns planer att umgås ett tag till med både Emelie och Tyson. Som tur var gick det över rätt fort. Neo började nämligen skratta hysteriskt då Tyson, som är Emelies hund, skulle hoppa upp i fönstret och ''vinka'' men istället river ner blommorna. Det var skitkul!

Väl hemma var det bara att snöra på sig skrillorna och dra iväg till ishockeyplanen. Det är bra mycket jobbigare än man tror, man får i alla fall mer ont i fossingarna än man tror! Men vi gjorde några tappra försök :-)

Nu ska ja sova, jobb imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0