Lex-Maria anmälan?

Idag har Neo varit inne på operation ännu en gång med sitt öra, allt gick bra me denna op och Neo är så himla duktig <3

Men..MEN, att man inte ska kunna lita på att man får samma vård av olika läkare, eller rättare sagt att man ska kunna lita på att man får RÄTT vård vilken läkare man än får?

Så här är det, sist han opererades så tog en polyp bort i höger öra, en polyp är en indikation på att det oftast är något mer bakomliggande fel, (vilket jag har sagt tusen tusen tusen gånger, men det har viftas bort från allt vad sjukhuspersonal heter) men op-läkaren i fråga gjorde tydligen ingen grundlig undersökning under själva operationen, han skickade inte ens iväg det borttagna på analys vilket ska vara en rutin. Utan han tog bort det som syndes i örongången och så var det med den, sen han var han klar... 

Efter operationen idag tog op-läkaren (som jag förövrigt skulle kunna ge världens kärleksförklaring trotts att det var en dam i övre 50 årsåldern) mig och Kicken in på ett rum, redan då fick jag bita ihop och svälja för att inte börja gråta. Hon berättade att det var tråkigt att det gått så långt som det gjort och visade på en tavla med ett öra på vad som hänt eller rättare sagt händer i Neos öra.
Det är så att det har blivit en "ficka" snettovanför Neos trumhinna, utsidan på den här "fickan" fräter sönder hörselbenet och förhoppningsvis har det inte börjat fräta på skallbenet.

Detta leder givetvis till ännu en operation, men denna blir den största hitills.
Då dom i första hand ska avstanna det som pågår och i andra hand försöka rädda hörseln. Vi fick tid redan den 25e och till samma op-läkare, så det är snabba ryck när det väl gäller.

Hade första op-läkaren gjort sitt jobb korrekt hade det inte gått så här långt.
Behandlas inte det här i tid kan det leda till dövhet, ansiktsförlamning och givetvis smärta, det sista har Neo redan har fått stått ut med. Våran lilla fighter <3

Känns som att jag bara är arg varje gång jag bloggar, men det är tammefasiken med all rätt.


Kommentarer
Postat av: Be

Men förstå vad skönt att ni fick träffa en bra läkare nu! Och att det händer grejer. Det som hänt går ej att påverka utan försök att förhålla er till dåtiden på det sätt som gynnar er mest! Lägg det åt sidan nu och fokusera på kommande OP. Jag håller alla tummar jag har att lilltussen kommer att bli fri sina stora bekymmer. Sänder lite styrka och positiva tankar till er! Puss Be!

2012-07-16 @ 14:28:24
Postat av: claudia

Hej!Fan!!! Vad arg jag blir, har så lycket hormoner så tårarana bara ran tycker synd om er och lila unerbara Neo men allt ska gå bra ska du se. Ni borde få ersättning varför ska dom hålla på slarva sådär när dom vet konsekvenserna och vad mycket dom kan förstöra. Du har mer en rätt att vara arg och ledsen. kam på er.

2012-07-16 @ 14:39:46
Postat av: Melinda

Mina tårar kom utan hormoner! I ren ilska!

Du kan göra anmälan på detta. Med all rätt.

Så här får det inte gå till. Och läkaren har dessutom frångått

Rutinerna. Inte okej!



Lycka till på nästa operation.

Sänder all styrka till er och neo!

2012-07-16 @ 15:48:10
URL: http://melindahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0